Followers

Pages

There was an error in this gadget

Sunday, February 8, 2009

Kucingku jadi kenangan..gara2 jiran

Ni laa kucing yang paling aku sayang...nak tahu tak dari mana kucing nie datang..masa tu dia kat tepi jalan..ibu kesayangan aku yang ambik. mak kata masa nak balik kejer..kucing ni mengiow ikut mak aku...so mak aku bawak laa dia balik..masa tue aku balik sekolah jerr tetiba ada kucing baru...wahhhh bestnya..kalo tgk gambar dia tak comei kan...tapi kalo tgk yang sebenarnya dia kucing paling bulat pernah aku ada. pipinya gebu.. Tapi kenapa owang buang dia..


Dia membesar2 dan membesar akhitnya dia jadi kitorang punya partner untuk bermain..biasa laa kalo kucing mainan dia apa..so kitorang join jerr..Tapi nyawa semua makhluk ada pada Allah. Allah yang menentukan hidup mati manusia dan makhluk yang lain. Nak dijadikan cerita masa tue mak aku g kenduri umah jiran lepastu jiran aku pun pergi juga. Dia jumpa mak aku. Dia kata "jaga laa sikit kucing tue dia makan anak ayam saya". Mak aku balik suh tgkkan kucing tue..Nak tgk macamnerr kitaorang adik beradik semua sekolah..Jadi nak selamatkan kucing tue daripada dipukul jiran kami pun kurung kucing kami kat kandang ayam..Dia diam jerr tak mengiow pun nak keluar..Petang tue kami lepaskan..


Esoknya kami tak kurung sebab kasihan. mana taknya kucing tu kami adik beradik semua sayang..bapak aku yang anti kucing pun boleh jadi sayang..emak aku lagi laa time kucing tu kenerr kurung sibuk jerr cakap "pergi tgk kat luar tue kucing tue ok tak"..so malam tue laa ajal dia..Dia balik dalam keadaan mengejutkan. Dia balik terus pergi bilik mak bapak aku. Dia tak mampu nak naik tangga masa tu ..cuma dua anak tangga jerr tapi dia rebah..masa tue dia kuatkan semangat untuk pergi bilik menyorok. Dia pergi belakang almari. mak dan bapa aku yang tgh tgk berita jadi cemas..bayangkan dia menyorok kat almari yang besar. almari yang susah nak di alihkan. jadi kami berempat pergi alihkan. Punyalah tak larat nak alihkan...semua nie semata-mata kucing kesayangan kami. tapi masa kami nak ambil dia tiba-tiba dia lari lagi.. Tapi larian dia tak selaju dahulu..Mulutnya dah berbuih. kami ambil dia dan bawak ker bawah..bapak aku ambil air putih untuk keluarkan racun dari mulut dia. Tetiba apa yang kami tgk dia dah tak bergerak. Matanya jadi ungu..kami semua menjerit. mak dan ayah aku pun nangis. adik beradik kami semua nangis. Dia dah tak gerak...bapa aku pergi korek lubang untuk tanam sebab takut dia membusuk cepat. Racun tu banyak keluarkan buih. Matanya berair mukanya cengkung semuanya kesan racun tue. Mak aku kata jiran aku ada bgtahu dia tak nak kucing tu ada kat umah dia..sbb kucing tu makan anak ayam dia..bagi aku tue jiran paling bodoh pernah aku nampak..ingat kucing ni boleh pakai nasihat kerr..ingat kucing ni macam manusia tahu baik buruk. Yang paling bodoh tue buat apa dia lepaskan anak ayam tue. Kalo kucing aku tak makan anak ayam tu dah yentu biawak yang makan...


malam tue aku terlalu ikut emosi aku nak pergi jumpa jiran aku tue. Aku dah siap nak g perang..Tapi mak aku tahan aku. Dia kata sabar..Kakak aku siap nak ikut aku lagi..Tapi tue laa serba sedikit kisah kucing aku yang mati di racun oleh jiran aku yang tak punya kasih sayang pada makhluk yang lain.. Sekarang nie kucing kat umah aku ada 11. Semua nya comei2. Macam2 nama aku bagi. Seekor kucing kami bg 5 hingga 7 nama..siap buat lagu lagi tue untuk kucing kami tu. Kucing kami pandai bila panggil nama dia dia datang..tapi hari ini 8.2.009 aku terima berita buruk. Kucing aku jatuh sakit..Doakan kucing aku sembuh. Nama kucing aku yang sakit tue kaituk kaitek tuit2. kakak aku kata dia dah tak makan sejak 3 hari

3 comments:

apecer said...

dasat gler name kucing..
aku pun penah nganis sebab kucing
huhuhu
kucing aku paling spesel
nme neng
bau die x mcm kocing..kadang2 bau lembu..kadang2 bau kambing..
ade jgut misai die leh kedepan kebelakang..
suare paling nyaring
paling dgo kte
aku nangis pasal kucing aku kene sembur gan ulor mure..
tp nasib baik umur die panjang...
esok nye die ok
tp last2 die mati kene langgor
huhuhuh

arbivirus 3288 said...

penat ak bce tang kuceng ko nie..
sadis tol lah..
jirang ape ntah xde hati bntg...anak ayam tuh leh bertelur berpuluh2 biji..
mati pn sbb smbelih kang
..
pas ni kalo ayam dorg besa jln2 berak sane2 ko x yah smbelih..ko amik cmpak tepi jalan tapi make sure ade kerete ke lori yg lalu..balik laju2..~

hafizah said...

weiii bukan takat ayam jerr bapak2nya sekali aku p letak tepi jalan ni..bukan tepi jalan jerr...lebuh raya karak pun aku ley letak...hahaha..tapi mmng cukup jahat jiran aku tue...punya laaa sian kucing aku tue..

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates