Followers

Pages

There was an error in this gadget

Wednesday, April 8, 2015

bagaimana nak menguruskan rumahtangga dari fitnah

Assalamualaikum..

Today entry is about bagaimana nk mnguruskan rumahtangga dari fitnah. Actually baru berlaku dan ini adalah pengalaman pertama berhadapan dengan fitnah rumahtangga. Dan fitnah ini dibawa oleh keluarga terdekat

Secara fitrah dan semulajadi apabila seorang isteri mendengar sesuatu cerita yang kurang baik dan kurang enak didengar maka si isteri akan cuba mengorek rahsia dgn lebih mendalam. Almaklum cerita yang keluar pula dari keluarga terdekat. Apabila ini trjadi maka kepercayaan isteri trhadap suami akan menjadi berkurangan. Tanpa sedar kita cuba membuka aib suami. Nauzubilla min zalik

Perkara ini trjadi pada aku sendiri yang sudah hampir 2 tahun mendirikan rumah tangga. Status perkahwinan kami adalah jarak jauh kerana beliau bekerja di ipoh manakala aku di putrajaya. Kesetiaan dan kejujuran sepenuhnya aku beri pada dia. Dia seorang yang sangat2 bertanggungjawab. Dia juga merupakan seorang bakal pemimpin. Bagi aku juga dia seorang yg sangat2 full package. Barang dapur sentiasa penuh. Pandai bahagikan masa dengan baik dan sangat2 mengambil berat.

Tapi kesetiaan dan kejujuran aku mula runtuh dek mendengar cerita yang sukar diterima dek akal. Suami ku seorang playboy. Suka bermain hati dan memberi harapan pd perempuan Aduhaii. Malam tu juga aku memulakan perbicaraan dgn nada yg sopan walaupun hati sedang panas. Walau bagaimanapun Alhamdulillah aku lebih percaya suami aku brbanding cerita dia..aku juga merujuk pada seseorang agak rapat. Beliau juga turut menafikan suamiku playboy. Almaklum suamiku jenis sibuk bekerja dan berpolitik.

Kesimpulannya kalau dia ajak bercerita tentang suami aku..aku akan cakap stop talking about my husband. Mybe ur jelous sbb suami aku adalah lebih baik dr suami kamu..choii. or mybe awk mnyesal sbb jual mahal ngan suami sy..(merepek) tp wat eve pun kne jaga hubungan dalam percakapan..so caranya..maaf ea nk minum air. Tetiba rasa haus plak..heehehe
(Cara trbaik utk mngelak dr mndengar fitnah)

Arghhh (dh tak formal) menaruh syak wasangka pada seorang suami cukup menyebabkn kesukaran untuk tidur malam. Fikiran rasa berserabut. Lagi2 aku sedang berbadan dua. Malam tu juga aku bertanya tntang perkara itu.. mcm2 bnda bermain kat benak fikiran aku. Suami hnya senyum shj dgn pertanyaan itu. "Awk knal siapa saya". Memang aku knal tapi yg sekarang bukan yg dahulu. Dan aku tak pernah tahu silamnya melainkn ada beberapa kisah yg diceritakan padaku. By the way past is past. No need to remember. Dan suami aku bukan playboy.

Kpd kamu yg perasan merasakan suami ku ingin memikat kamu dahulu pergilah lihat di cermin. Lihat pada rupa paras dan mulutmu. Kpd kamu yang memburukkan suamiku menyatakan dia banyak mmberi harapn pd gadis..itu hanya Allah yg tahu..sekiranya benar kata2 kamu aku maafkan dia..kerana itu kisah silam dia..kpd kamu yg menyatakan suamiku banyak mengahabiskan duit membeli hadiah utk perempuan2 yg disukainya itu mungkin sebagai sedekah pada mereka. Dan aku percaya Allah adalah sebaik2 perancangan trbaik untuk masa depan hambaNya.

Tetapi sekiranya apa yg kamu katakan ini benar dan masih trjadi sehingga sekarang sehingga ada buktinya ..maka aku lah wanita yg akan putuskn hubungan dgn cara aku trsendiri. Kerana aku bukan wanita yg mudah ditipu. Kerana aku adalah wanita yang sekali aku percaya sepenuh jiwa raga aku akan percaya. Tetapi sekali aku tertipu seumur hidup aku tidak akan percaya pada seseorang itu. Walau bagaimanapun aku mohon pada Allah agar panjangkan jodohku bersama dia hingga akhir hayat.

THANKS ALLAH GIVE ME MY BELOVE HUSBAND. dunia akhirat aku tidak akan meninggalkan kamu melainkan nyawaku bercerai dari badan. Setia dan jujurlah bersama ku dalam melayari bahtera rumahtangga.

Sekian.

0 comments:

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates