Followers

Pages

There was an error in this gadget

Thursday, July 26, 2012

Wang RM 100 VS RM1.00

Sama-sama terbuat dari kertas, sama-sama dicetak & diedarkan oleh BNM. Ketika bersamaan mereka keluar dan berpisah dari Bank dan beredar di masyarakat.



4 bulan kemudian mereka bertemu lagi secara tidak sengaja di dalam dompet seorang pemuda. Kemudian diantara kedua duit tersebut terjadilah percakapan. Yg RM100 bertanya kpd RM1.00, "Kenapa badan kamu begitu lusuh, kotor dan bau busuk?" RM1.00 menjawab, "Kerana Selepas aku keluar dari Bank aku terus ditangan orang2 bawahan dari Pembawa beca, Penjual sayur, penjual ikan dan ditangan pengemis" Lalu RM1.00 Bertanya balik kpd RM100, "Knp km kelihatan begitu baru, rapi dan masih bersih?" Dijawabnya, "Kerana selepas aku keluar dari Bank, aku terus disambut perempuan cantik, & aku singgah ke restoran mahal, di mall & jg hotel2 berbintang serta keberadaanku selalu di jaga dan jarang keluar dari dompet"


Lalu RM1.00 bertanya lg, "Pernahkah engkau singgah di tempat ibadah?" Dijawablah, "tidak pernah" RM 1.00 pun berkata lg, "Ketahuilah walaupun aku hanya RM1.00, tetapi aku selalu singgah di rumah TUHAN dan ditangan anak2 yatim, bahkan aku selalu bersyukur kpd TUHAN. Aku tdk dipandang bukan sebuah nilai, tetapi adalah sebuah manfaat"


Akhirnya menangislah RM 100 Kerana sombong dgn kehebatan, dan nilai yang tinggi tetapi tdk begitu bermanfaat selama ini. Jd janganlah kita pandang sebesar mana diri kita, tetapi lihatlah seberapa bermanfaat penghasilannya dipakai utk memuliakan TUHAN. Kerana kekayaan bukanlah utk kesombongan!!

Renung-renungkanlah.. Fikir-fikirkanlah..

Wednesday, July 18, 2012

Bagaimana nak mengubah si dia

Assalamualaikum

Entri kali ini aku ingin berkongsi tentang dugaan Allah memberikan aku ujian dengan kehadiran seorang remaja perempuan linkungan 20 an yang hadir dalam hidup aku..Adakah Allah hendak aku galas tanggungjawab mengubahnya kepada yang lebih baik.


Dia adalah gadis yang sangat-sangat baik.. baik percakapannya..tidak menyakitkan hati walaupun mengeluarkan perkataan kasar. Tapi apa yang membingungkan aku bila aku dapat tahu dia ni tak ambil berat tentang solat lima waktu.. mandi wajib ditangguh sesuka hati.. dan dia juga seorang yang suka memaparkan gambar free hair di laman-laman sosial miliknya. Pada pandangan aku dia nampak cantik dengan bertudung.

Banyak  kisah yang telah dia kongsikan kepada aku. Mungkin dia nak ringankan beban yang ada dalam hati dia. Tapi kisah tersebut banyak berkisar tentang dia dan bf (boyfriend). Sampai satu tahap aku terkejut bila dia memberitahu yg bf dia dah biasa tidur di rumah keluarganya. Begitu juga sebaliknya. Tentang solat pula dia memberitahu aku " kalo rasa nak solat dia solat kalo tak dia wat tak tau..tapi kalo dia dah alim sentuh aku pun tak nak" Tersentak juga aku mendengar..bila dia menceritakan tentang keadaan bf nya

Pada pandangan aku mak ayah dia tak ambil berat ke tentang hal-hal macam ini. Aku cuba nak selamatkan gadis ini daripada terus menerus tidak sedar dengan apa yang berlaku. Tapi aku tiada cara yang terbaik untuk memberikan dia kesedaran..

Cuma aku berharap Allah berikan dia petunjuk untuk dia berubah. Aku mohon pada Allah agar berikan dia pasangan yang lebih baik agar dapat mengubah agama dia kepada yang terbaik.

Aku tau perkara ini adalah biasa berlaku dalam kehidupan seharian. Dan mungkin juga ada yang bermonolog " alaa kira baik la gadis ni. ada pelacur kat luar lagi teruk" hmm aku ambil berat kat dia sbb dia adalah roomate aku. Kalo aku terus menerus diam dan membiarkannya aku rasa yang diri aku pun sama dengan dia. Lagi-lagi saham kat akhirat akan terus bertimbun

Friday, July 13, 2012

Salah ke alihkan bangkai anjing



Assalamualaikum semua..entri kali ni aku nak masukkan kisah aku kene marah hanya kerana aku mengalihkan bangkai anjing.. :(

Kepada semua yang diluar sana ..dalam ayat al-Quran atau hadith tiada satu pun ayat yang menyuruh kita jangan alihkan bangkai anjing atau babi serta keturunannya yang mati di tengah jalan yang boleh mengganggu orang lain untuk menggunakan jalan..Kalau ada pun kita diharamkan untuk menyentuhnya..maksud dekat sini antara kulit dengan kulit..

Hmm tapi aku hairan kenapa bila ada bangkai anjing takder sorang pun nak alihkan..kalau ada pun tak ramai daripadanya terdiri orang Islam dan majoriti orang kafir..Hmm sedangkan pada zaman rasul seorang pelacur masuk syurga hanya kerana memberi minum pada seekor anjing yang sedang dahaga..

Entri kat sini bukan nak tunjuk aku baik atau sebaliknya..aku cuma rasa nak meluahkan kekesalan aku pada masyarakat sekarang yang merasakan bahawa anjing yang mati di tepi jalan tidak boleh dialihkan..tunggu orang kafir yang alihkan...

Bagi aku kalau nak tunggu semua tu..habis macam mana kalau ada kete langgar anjing tu..korang ingat bangkai kucing korang pun langgar gak..hah elok laa tu samak laa kete korang..

Ish aku minta maaf rasa nak marah plak..sebenarnya aku kecewe, baru-baru ni aku alihkan bangkai anjing..dengan menggunakan kertas dan kudrat aku menarik anjing tu ketepi..sangat berat sampai aku hampir putus asa..kereta yang lalu lalang hanya memandang..mungkin ada yang pandang hina..tapi aku tak sampai hati tgk anjing tu mati kene gilis terus menerus..

Sampai satu tahap tengah aku fokus tarik ekor anjing tu tetibe ada sebuah lori besar yang dipandu oleh orang melayu hon kat aku dan matanya menenung aku dalam keadaan marah..hon daripada kenderaan lori yang dipandunya buat aku terkejut macam nak pengsan..terlalu kuat dan gegendang telinga aku pun hampir2 je meletup..

Aku harap sangat apa jua haiwan yang mati di tengah atau tepi jalan..selagi kita boleh mengalihkannya kita alihkanla..takkan korang sanggup tengok bangkai tu kene gilis terus menerus sampai tak nampak fizikal bangkai..
InsyaAllah Allah akan balas perbuatan baik anda..

sampai cni je la entri aku..jom perbanyakkan amalan di bulan Syaaban


Friday, July 6, 2012

Bolehkah kawan jadi pasangan hidup kita??

Ramai yang setuju sekiranya pertanyaan ini diajukan pada seseorang..tapi bagi aku sukar..Aku tak pernah ada kawan yang betul2 nak jadi kawan aku..semuanya ambil kesempatan dengan memberikan istilah cinta pada aku..

Semua nak cari kawan yang betul2 faham keadaan kita..tapi aku tak nafikan bila lelaki ambil berat kat pompuan so pompuan akan jatuh cinta..padahal cinta bertepuk sebelah tangan jer..tu dah banyak terjadi kat kawan2 aku..ada plak yang aku tgk kawan aku jatuh cinta ngan suami orang..oke ni satu yang aku nak sentuh..prinsip aku tak rapat ngan lelaki yang dah kahwin..bila pompuan tak rapat or menggatal ngan lelaki yang dah kahwin maka takder la istilah skandal or pompuan simpanan..

Kita ni pompuan kene jaga maruah..sekali orang dah pandang serong sampai bila2 orang sekeliling tak percaya kat kita..maruah seorang perempuan bukan pada tubuh sahaja tetapi keluarga juga.. (^_^)

Opss rasa macam dah melalot..oke balik pada citer asal aku..aku ni ada kawan baik..aku rasa aku x banyak buat baik kat dia tp dia kata aku dah banyak tolong dia...yg penting aku ikhlas tolong dia...or buat baik kat dia..tapi rupanya dia salah ertikan..sehingga satu tahap aku face to face dengan dia terangkan yang sebenar dia still tak mengalah..aku jugak cakap ngan dia yang aku TAKDER PERASAAN KAT DIA..arghhhh (>_<)

Hmm perlu ke aku putus kawan dengan dia..kalo aku putus kawan aku masuk neraka..atau perlu ke aku renggangkan persahabatan ini...atau aku je yang pk sejauh ni..ntah2 dia acah je suka kat aku..

Hahaha...lawak plak (^_^)..masalahnya kalau dia tak suka aku kenapa dia marah aku keluar dengan kawan lelaki lain...adusss...ni dah kes cemburu..malam tu kami gaduh besar jugak laa..nak terangkan kat dia yang aku kuar ngan kawan yang aku dah lama kenal...

Owhh lupa nak bgtahu kawan aku ni dia paling baik..dari sudut agama, sosial, semua laa kot..dan dia baru bgtahu aku ada keluarga pompuan datang nak melamar dia..perghhh pompuan datang nak lamar lelaki...
Dah macam zaman nabi yang kita sering dengar Siti Khadijah datang melamar Nabi..(aku nak betulkan kisah ni..actually bukan Siti Khadijah datang melamar nabi..tapi sahabat Siti Khadijah yang menjadi perantara)
Tu dah jelas menunjukkan kawan lelaki aku tu baik..hehehe..

Mesti korang tanya kenapa aku tak boleh terima dia..??

Sebab dulu aku pernah tanya soalan yang serius adakah dia suka aku..pastu dia seolah menolak aku..then aku terus tak terima dia dan anggap dia sebagai kawan aku je..lg 1 prinsip hidup aku..sekali kene tolak aku dah tak toleh belakang..huhuhu..bukan aku tak nak bg dia peluang tapi aku dah memang tak boleh..aku dah tanam niat kawan..or adik beradik angkat

Takkan takder perasaan kot?? mustahil...

Hahaha soalan terbaik kalo korang tanya kat aku..actually ada..aku dah sayang kat dia kot...tapi aku bukan yang terbaik untuk dia..Allah tu lebih adil dalam menentukan jodoh..aku anggap sayang aku pada seorang kawan..macam aku sayang housmate aku ^_^

Perempuan yang baik untuk lelaki yang baik..dan ia akan saling melengkapi dalam hidup..Jodoh dah ditentukan oleh Allah masa kat Luh Mahfuz lagi..so kalo aku x suka kat dia tapi dah jdo aku..takkan aku nak lawan takdir..yang penting aku nak prepare diri aku jadi guru yang baik untuk anak bangsa aku..hehehe

Korang..kalo korang rasa pendapat aku ni salah atau aku keras hati bgtahu laa...aku insan yang perlukan nasihat..huhuh..

sampai cni jer..Semoga Allah letakkan kita dalam kelompok yang terbaik..AMinn



Tuesday, July 3, 2012

Kisah Jodoh ^_^"

Bila Allah nak jodohkan seseorang..mudah sahaja..dengan sape pun kita bercinta tapi kalo bukan jodoh tak berguna..tak perlu bunuh diri..n tak perlu rasa susah hati..begitu juga dengan sebaliknya..dengan saper pun kita benci kalau dah jodoh tak ke mana kerana Allah sentiasa mengatur hambaNya kehidupan yang terbaik..

Bila kita diberikan pilihan yang salah dalam pertemuan bukan bermakna Allah tak sayang kita tetapi kerana Allah terlalu sayangkan hambaNya dan ingin hambaNya tahu tentang erti kehidupan..yang penting jangan cepat mengalah..

Kisah ni aku dapat dari seorang kawan baik aku sendiri..sama2 la kita hayati ..ambil yang jernih buang yang keruh k..

Isnin (MULA2 BERKENALAN di stesen ktm)

Mamat : Assalamualaikum…hai awak,sy nak berkenalan dgn awk boleh x???

Minah : waalaikumussalam…boleh tapi kene jumpa mak bapak aku dulu..minta izin kalau mak bapak aku bagi..aku on je…

Mamat : waaa..boleh tahan ek awk ni…ok sy jumpa mak bapak awk…bg alamat umah awk...

Minah : ni i/c aku, cepat la salin alamat aku..

Mamat : tangan menyalin sambil tersenyum2 (dalam hati :ceh malas tol punye minah..xpe2..waa nama NURUL IMAN …lembut je nama tp perangai brutal tol..)

Selasa (SAAT SI MAMAT JUMPA MAK BAPAK SI MINAH)

Mamat : Assalamulaikum pak cik mak cik..sihat..?

Pkcik & makcik : waalaikumussalam..alhamdulillah kami sihat..tapi..anak ni siape?

Mamat : sy MOHD AIMAN.. sy datang jumpa makcik ngan pakcik ni sebab nak mintak izin nak berkenalan dengan anak pakcik yg bernama NURUL IMAN..

Pak cik : Alhamdulillah..ade lagi pemuda yg gentelmen cam kamu ni lg ye zaman skrg..sbnr ye kamu la pemuda yg pertama datang mintak izin sblm nk berkenalan dgn anak pkcik NURUL IMAN tu..

Mamat : (dalam hati: waaa bangge aku sebagai seorang lelaki sejati..)

Mak cik : Sebelum2 ni xde siape yg berani dtg..kateye..si NURUL IMAN tu garang sangat org ye..sebenarnya x..si NURUL IMAN tu org ye lembut sgt, sopan, budi bahasa, rajin dan agama ye pun baik..

Mamat : sambil angguk2 dan tersenyum2 mendengar cerita mak bapak minah (dalam hati: ceh..lembut ke??sopan ke?? Budi bahsa ke?? Xde gaye langsung..xpe2..wait n c minah)

Pakcik : pak cik izinkan anak berkenalan dengan anak pakcik NURUL IMAN…

Mamat : terima kasih pakcik makcik..



Rabu (BILA DAH DAPAT KEIZINAN..)

Mamat : awak parents awak da izinkan sy berkenalan dgn awk..

Minah : so what????ade aku kisah…..

Mamat : tersenyum dalam kebengangan (dalam hati: eh2..sabar hati..sabar…)

Minah : wei aku nak jumpa mak bapak ko plak…ni fon aku, ko salin kan alamat ko..pastu save message..

Mamat : awk nak wat pe jumpa ibu ayah sy…??(sambil tangan laju menaip alamat umah dan save message)

Minah : yg ko sibuk kenape?? ? macam mak nenek..banyak tanye..sok ko jgn ade kat umah dr jam 11 a.m sampai jam 12 p.m , ko merayap la kemane2 pun...lau ade gak kt uma aku bakar ko hidup2 depan mak bapak ko ..paham????

Mamat : ok2 ….awk,sy nak no.tepon awk…mane lah tau lau rindu2 t boleh calling2..

Minah : ooiiitt…geli aku..rindu2 ingat aku ni bini ko ke…nak termuntah aku dengar.. ko call je 999 mintak no. tepon aku kt dorang..kompem dapat..dapat pelempang..hahahahaha..

Mamat : senyum jela (dalam hati : eieieieieieieieieeieiieieie…geram ye aku..xpe2..sabar hati..sabar)



Khamis ( APABILA MAMAT BALIK KERUMAH SELEPAS JAM 12 pm)

Ibu : MOHD AIMAN..sampai hati senyap2 ye…xnk kongsi langsung kat ibu ngan ayah ye..

Mamat : apa ibu cakap ni..aiman xpaham la… (dalam kepale sambil memikir apa sebenarye telah terjadi)

Ayah : MOHD AIMAN..jangan nak main nyorok2 lah kami da tau..tadi jam 11 GIRLFRIEND kamu datang..ayah bekenan lah lau dia jadi menantu ayah..

Ibu : ibu pun setuju..cantik,sopan, budi bahasa, pandai masak, pandai amik hati orang tua..seronok ibu lau dapat menantu yg boleh jd kawan ibu…kalau kami masuk meminang NURUL IMAN minggu depan cane MOHD AIMAN..kamu setuju..?

Mamat : kalau ayah dgn ibu setuju dan suka..terus kan jela niat nak masuk minang NURUL IMAN tu… (dalam kebingungan :sejak bile plak aku de GF ni,. GIRLFRIEND yg d ckp oleh ayah dan ibu dala minah a.k.a NURUL IMAN.. peerrrrrr…gila la aku da la xkenal sape minah tu..brutal plak tu tetibe je ibu ayah nk wat menantu..xpe..jalan je…ade sesuatu kt NURUL IMAN tu sampai ibu ngan ayah pun suka..hihihi)



Jumaat (HALAL & HARAM)

Mamat : awk..minggu depan ibu ayah sy nak masuk meminang awk..xpe ke awk??

Minah : ko setuju ke mak bapak ko minang aku???

Mamat : setuju

Minah : da ko setuju wat pe tanye aku lagi..ape la... cume aku nak lau kite b’tunang aku cume nak barg hantaran telekung,sejadah dan al-quran yg ko khatam kn je..duit hantaran ikut suke ko nak bg berape..aku xkisah..10 sen pun aku terima..pastu 2 minggu je bertunang dan pastu kawin.. da kite tutup kes ni..

Mamat : amboi dasyat tol awk ni….awk ni garang la tp sweettt..( sambil tangan mamat nak pegang tangan minah)

Minah : oooiiittttttttt setan…kuar la ko dari badan mamat ni…ko tau x HARAM sentuh orang yg bukan mahram…selagi ko x lafaz “AKU TERIMA NIKAHNYA” selagi tu ko HARAM nak sentuh aku..ko ade wudu’ x???

Mamat : xde…nak wat pe…?

Minah : ko g amik sekarang..cepat la….

Mamat : merungut dalam hati sambil kaki melangkah mencari paip untuk berwudu’ (eiei minah ni cube la cakap sopan sikit ngn aku..garang cam singe..singe pun xcam dia.)

SEKEMBALI MAMAT DARI MENGAMBIL WUDU’

Mamat : awk, sy da amik wudu’..awk nak sy wat pe???

Minah : diam la..banyak bunyi la ko ni…nah amik ni AL-QURAN..ni HALAL tok ko pegang 24 jam pun,cium, pelok pun boleh…pahale bergande 1000x lau ko bace…ha…aku nak ko hafaz juzu’ 30..minggu depan kita tunang aku tau ko da hafaz semua surah dalam juzu’ 30 tu…

Jumaat (SEMINGGU SELEPAS BERTUNANG)

Mamat : awk ape kate kite tukar panggilan..sy panggil awk SAYANG dan awk panggil sy ABANG..

Minah : ooiiiittt..geli aku nak panggil ko abang..ABANG tu hanya SUAMI aku je..ko tu bukan suami aku lagi..baru tunang nak gempak2..bla la wei…ha daripada ko dok ngarot yg bukan2,..ko da hafaz pun lom juzu’ 30..????

Mamat :..emmmmmmm…da..da…nape???

Minah : ha..ha cube bace kt aku ape yg ko hafaz..

Mamat : (dengan mulai dgn surah al-fatihah dan seterus ye membace semua surah juzu’ 30 tu sampai habis…)

Minah : Alhamdulillah…pas ni ko bace plak makne2 surah dalam juzu’ amma tu..minggu depan aku nak dengar ko bercerite depan aku…

Mamat : da macam peserte pertandingan hafazan dan bercerite plak (ckp dlm nada slow)

Minah : ooiitt ko kutuk aku ek…xpe2..

Mamat : mane ade…awk memang cantik comel..

Minah : da..da..jgn nk ckp lg aku tau da aku memang cantik comel.. sbb tu ko soh mak bpk ko minang aku kn..

Mamat : tersenyum (dalam hati: ceh masuk troli sorong sendiri la weii..)



Jumaat (2 MINNGU SELEPAS BERTUNANG)

Mamat : awk..awk..awk xrase ke apa yg sy rase..sy rase cam ade sesuatu yg indah antara kite berdua la..setiap kali ingat awk mesti terase yg awk dekat sgt dlm hati sy..

Minah : ooiitt yg ko nak berjiwang karat sangat ni nape?? Bengkak telinge aku dengar..ko ingat ko berjiwang2 ni aku cair ngn ko..jgn harap la weii..da2 sekarang ko cerita kn kt aku kisah2 dlm juzu’ amma tu..

Mamat : (dalam hati : dy ni memang xde perasaan langsung..baru nak jiwang2 da xboleh..xpe..sabar hati..sabar..)

Minah : ooiitt berangan plak…aku soh cerite bukan berangan..cepat la cite aku nak dengar..

Mamat : sabar la…ngah susun ayat ni…(Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lg Maha Penyayang..dy memulakan kisah dari 1 surah ke surah yg lain hingga khatam dlm juzu amma tu)

Minah : Alhamdulillah.. minggu depan kita nikah…aku nak sehari sebelum kite nikah ko wat qiamulllaill…Allah tu Maha Melihat..lau ko xwat..ko tunggu la mase ko lafaz aku terime nikahnya mesti ko tersangkot2…

Mamat : xnk la la sy..malu la tersangkut2..ok2.insyallah sy wat…

Minah : tau plak malu..ok..ag 1..hari nikah tu aku nak ko senyum je sepanjang majlis..xkisah la waktu tu ko sedih ke.kecewa ke..yg aku nak tengok ko senyum je..paham???

Mamat : faham..awk..sy teringin nak tengok awk senyum..senyum la awk..mesti manis..slalu tengok muke garang awk je…senyum la kit wak..

Minah : ade..ade aku kisah..xboleh..lau nak tengok sgt aku senyum..tunggu hari kite nikah t..mesti ko xboleh tidur pas tengok senyuman aku yg menggoda sgt ni tau…hahahahahahahaha..

Mamat : emmmmmm..yelaaaaa….



Jumaat (HARI PERNIKAHAN)

Mamat : dengan sekali lafaz..“AKU TERIMA NIKAHNYA NURUL IMAN BINTI ISHAK DENGAN MAS KAWIN 80 RINGGIT TUNAI..”

Tok kadi : sah..sah..sah..

Minah : Alhamdulillah (terus dy sujud syukur tanpa menghirau kan org sekelilng dy)



(SAAT MEMBATALKAN AIR SEMBAHYANG)

Minah : terima kasih ABANG kerana sudi mengambil NURUL IMAN sebagai isteri abang. Bimbinglah AYANG menjadi isteri yg solehah..(sambil tangan terketar-ketar tok salam dan cium tangan suci suaminya)

Mamat : subhanallah..terima kasih SAYANG sudi terima ABANG sebagai suami mu.. (sambil mengucup dahi isteri tercinta)

(MALAM PERTAMA)

Mamat : sayang , abang xsangka plak rase ye belum sebulan kite kenal ..tetibe je da kawin..ajaib betul..

Minah : tu nama ye jodoh..kekusa Allah bang..kite hanya merancang tapi Allah juga yg menentukan segalenye..

Mamat : Sayang boleh abang tanye sesuatu…?

Minah : Tanya la abang,.(dengan nada suare yg manje)

Mamat : nape sayang dulu garang sangat ngan abang..? tapi bile ngan orang tua abang n orang tua sayang ckp sopan….?

Minah : maafkan sayang abang..ayang bukan sengaje nak berkasar dengan abang..ayang wat semua tu sebab nk uji sama ada abang sabar x dengan kerena ayang..ayang nak abang terima ayang dengan seadanya..sebab sayang xnk kite hilang kemanisan cinta selepas berkawin gare2 abang da sentuh ayang sebelum kawin..ni sekarang kite da kawin..ayang milik abang..abang boleh sentuh ayang tanpa kene sound ngan ayang lagi..hihihi..abang nape abang kawin dengan ayang…??

Mamat : subhanallah…terima kasih sayang ku kerana menjaga batasan kita selama ini..abang pilih sayang kerana Allah…lepas abang wat qiamullai yg sayang suruh wat sehari sebelum nikah baru la abang dapat jawapan bagi perasaan yg tersembunyi antara kita berdua iaitu perasaan cinta.. I LOVE U SAYANG..waktu tu juga abang baru sedar ape hikmah ye kenape sayang suruh abang menghafal juzu amma dan membace terjemahan ye..semua nya indah sayang..terima kasih sayang…sekarang pun abang sedang berusaha menghafal juzu’2 yg lain…

Minah : Alhamdulillah ya Allah kau kurniakan aku suami yg soleh (sambil tangan ye menadah doa). Abang, nape abang bagi ayang banyak sangat duit hantaran RM 20 ribu dengan kerete ALPAHRD sebijik.. kan ayang da cakap kalau abang bagi 10 sen pun ayang terima..

Mamat : sayang..anggap la tu hadiah daripada abang..berape sgt la nilai ye jika nak dibandingkan dengan nilai seorang isteri solehah cam ayang..I LOVE U SAYANG UNTIL JANNAH.. ,

Minah : I LOVE U TOOO ABANG…UNTILLLL JANNAHTUL FIRDAUS…AMINNNNNNN….

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates