Followers

Pages

There was an error in this gadget

Friday, April 9, 2010

Kisah lawak petang hari

Prof yang Kasihan

Seorang profesor melangkah penuh bergaya menuju ke bilik kuliahnya. Dia hendak menguji pelajarnya mengenai kelemahan diri. Dia bertanya,
"Siapa yang merasakan dirinya bodoh, sila berdiri".
Semua pelajar diam. Ada yang senyum.Tidak lama kemudian, seorang pelajar bangun. Profesor berkata:
"Oooh..Jadi awak mengakulah diri awak ni bodoh?"
Pelajar: "Bukan prof, sebenarnya saya tidak sanggup lihat profesor seorang saja yang mengaku bodoh dan berdiri disini!"

-------------------------------------------------------------
Kaunselor dan Penjual Ikan

Seekor kucing kepunyaan seorang pakar konselor menyusup masuk pasar jualan ikan...dan mencuri seekor ikan tenggiri.. Penjual ikan lalu pergi ke pejabat pakar konselor tadi dan bertanya:
"Kalau seekor kucing yang dilepas dan mencuri seekor ikan tenggiri dari kedai saya, apakah saya ada hak untuk menuntut ganti rugi dari pemiliknya ?"
"Tentu saja!" jawab pakar konselor...
Penjual Ikan bersorak kegembiraan
"Bagus... kalau begitu encik harus membayar saya RM 10.00 untuk seekor ikan tenggiri yang dicuri oleh kucing encik dari kedai saya tadi pagi."
Pakar konselor tanpa sepatah kata pun terus membayar RM 10.00 kepada penjual ikan tersebut... Keesokannya ketika penjual ikan mengambil surat dari peti surat rumahnya.. dia bertemu sekeping surat dari pakar konselor tersebut.... kandungannya:
"RM 200.00 untuk perkhidmatan kaunseling"

--------------------------------------------------------------------------------

Kekasih Buruk Siku

si kekasih acident teruk....banyak darah hilang....disebbkan terlampau CINTA...si boyprenz pun derma lah darah.....Selepas setahun, kekasih curang dan putuskan hubungan...lalu si boyprenz pon berkata: "tak kenang budi!..bagi balik darah yg aku derma dulu!!!!!!!!!!!!" .
Si kekasih yg sedang datang bulan membaling kotexnya ke arah boyprenz & berkata "nah! aku bayar ansur tiap2 bulan!"

-----------------------------------------------------------------------------

Chot dan Tiket Wayang

Chot nak pegi tengok wayang kat panggung dengan isterinya.
Sampai di kaunter tiket, Chot beli dua tiket untuk dirinya dan isterinya.
Tak lama kemudian, Chot datang semula ke kaunter tiket tadi dan membeli dua lagi tiket..
Kemudian, Chot datang lagi sekali untuk membeli dua lagi tiket. Kali ini penjual tiket itu membuka sedikit cermin kaca di kaunternya dan bertanya,
"Bukan ke encik dah membeli dua tiket dan kemudian datang lagi untuk membeli dua lagi tiket tadi?"
Chot menjawab,
"Betul! Tapi ader sorang mangkuk hayun yang berdiri kat depan pintu masuk panggung tu asyik koyakkan tiket saya ajer!!"

0 comments:

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates