Followers

Pages

There was an error in this gadget

Sunday, February 1, 2009

Hari terakhir di Kelantan




Awal pagi kami dah keluar g rumah Dalila sebab mak dia jemput.. Kat rumah dia aku "dideskriminasikan"..aku jadi tak aktif sebab malu...hahaha nak tahu sebab apa? Gara2 adik dalila yang sama umur ngan aku so depa kenakan aku ngan beliau hahaha..muka masa tu merah n biru huh mesti hodoh... tapi kami cukup puas bergambar kat sana..owh yerr nama adik Dalila Ding...naperr tak ding dong...kui3. Pastu kami dihidangkan dengan nasi lemak n bubur asyura...sedap sampai menjilat ibu jari kaki hahaha..banyak gilerr dagingnya..balik tu kami berjalan g pasar Siti Khadijah beli tudung n baju.. pastu kami g Pasaraya Pantai timur. Kat situ aku timbang berat badan aku...hadoii terkejut beruk naik 700 gram..ni mesti gara2 nasi kerabu yang aku melantak malam semalamnya...nak wat camnerr sedpa punya pasal aku melantak...kui3 kalo tak bila lagi nak rase nasi kerabu asli buatan kelantan...tapi apa yang menyedihkan aku..sepanjang aku kat Kelantan aku tak dapat belajar makan budu..hadoiii tak tertelan tekak nie,,
Kami rase bahagia kat sini. Masa 20.1.2009..aku dan cax nak wat suprise kat ayah akma..kami ingat nak beli kek secara rahsia. Rupanya tak menjadi sebab kami tak tau mana kedai kek...hahaha so kami suh laa akma belikan...mase tu boley plak akma bgtau kat ayah dia beli kek kat Kubu Bharu.. kalau tak silap KB Mall. kelakar laa plak bocor rahsia kami. So kami sambut dengan sederhana..tapi meriah.. sayang sangat kami sambut masa maghrib. so tak sempat nak makan lama2 coz bas cak untuk balik ker Johor 8.30 dan bas aku 9.00

Keluarga dia hantar kami ker perhentian KB Mall. Kami sempat bergambar. 8.40 cax bertolak. pukul 9.30 aku plak..mngkin sebab bas aku bas tambahan. Apa yang sedih aku naik bas diorang ramai2 babai kat aku...Masa tu keluar air mata aku.. Mngkin sebab aku tak punya keluarga yang macam tue. Tapi aku bersyukur sebab aku masih punya keluarga. Aku tak boleh tahan air mata aku...sampailah abg kat belakang tempat duduk aku kata "dik janganlah nangis abg rase macam nak nangis jerr" huh mase tu memang malu laaa.. habis dah nak nangis nak wat camnerr...rupanya abg kat belakang tu owang kelantan budak UIA amin kos QE. Apa ntah tak pasti lak..

Sampai Putra area kui 5.30 mmng aku tak tahu pun jalan putra2 ni lagi2 KL. Yang aku tahu KL SEntral. Nasib baik abg yang kat belakang tu tolong aku. Siap dia kata "ingat nak tinggalkan jerr adik kat situ tapi tak sampai hati lak".. Huh sabor jerr apa yang lg memalukan dia owang kelantan tapi dah tau selok belok sini. Aku owang selangor masih terkapai2 mencari jalan yang sebenar. So dengan bangganya aku pun ikut jerr dia dari belakang... Daripada aku sesat tak tentu pasal...hahaha...tetiba masa tu dia berubah jadi macam polis...huh takut gak mase tue..nak tahu nama laa No tel laa, tinggal mana laaa...hahaha..aku bg tau nama aku n aku tinggal kat mana...tapi no tel aku tak bagi...nak wat camner taulaa kan...aku jenis takut ngan lelaki..Dia belikan aku tiket dari PUTRA ke UKM RM 3.80 aku nak bayar kat dia dia kata takper tapi nak No tel...tu aku tak dapat bg. Aku pulangkan duit dia tapi dia tak nak..ramai gak yang pandang kami masa tu gara-igara aku nak pulangkan duit kat dia. so nak kontrol malu aku cakap terima kasih laa yer ada rezeki jumpa lagi..Rase serba salah plak aku ngan budak lelaki tu..tapi aku harap satu hari nanti aku akan jumpa ngan dia balik..

Ituah serba sedikit kisah terakhir aku di Kelantan...hahaha agak kelakar pulak
Posted by Picasa

1 comments:

Shahrul Hafizi said...

sedihnyaaa
ak haritu masa cuti midsem
join opkim kt felda tembangau1, pahang
hari last tu sebak gak la ak

syg keluarga angkat ak tu

emmm
bgus la ko ni fieza
memg rasional tindakan ko tu
bahaya bg no fon kt org xdikenali ni
kdg2 depan baik tp ad niat trsndri
ko tau2 jela manusia zmn skrg ni

apa2 pn ko da selamat smpai ukm :)

alhamdulillah~

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates