Followers

Pages

There was an error in this gadget

Saturday, January 19, 2013

Kisah silam

Assalamualaikum..

Hari ni tak nak bicara terlalu banyak..sekadar meluahkan melalui apa yang telah terjadi. Ermm kisah silam ni maksudnya sesuatu perkara yang terjadi pada masa-masa yang lalu. Thats mean perkara negatif dan positif.. Bagi aku semua orang ada kisah silam tersendiri. Termasuk aku.

Apa yang nak diceritakan ni??

Actually dulu aku ada seorang kawan yang ada kisah silam tersendiri sehingga aku tidak dapat nak menerima apa yang telah dia lakukan. Kisah silam dia buat jarak kami terlalu jauh. Semuanya kerana aku tidak dapat terima apa yang telah dia lakukan. Tapi bila aku fikir logik siapa aku untuk judge dia didunia..mungkin dahulu dia seorang yang jahat..hari ini mungkin dia lebih baik dari aku.. mungkin akan datang dia terlebih baik atau mungkin tidak.. kemungkinan itu adalah 50% untuk perubahan diri akan datang.

Apa maksud sebenarnya ni?

Aku pun ada kisah silam aku. Aku tau aku bukan perfect. Semua manusia tak perfect kat bumi Allah. Cuma Malaikat dan nabi-nabi yang diberikan wahyu oleh Allah untuk mengangkat umatnya jadi manusia yang taat perintah Allah je yang perfect. Tapi Nabi Muhamad pun pernah wat salah sehingga ditegur oleh Allah. Sekarang aku berada kat tempat dia. Baru aku tau susah jugak kita nak terima kisah silam seseorang bila kita dengan seseorang yang agak perfect. Allah nak uji aku. Aku terima sebab aku tau segala yang Allah uji itu ada hikmah disebalik segalanya.

Simpulkan je la citer ni

Simpulkan je ekk..ermm semua manusia tak perfect kat dunia ni. Mungkin dulu kita tak sebaiknya tapi sekurang-kurangnya kita sedang berusaha menuju kepada yang lebih baik. mungkin akan datang kita akan jadi lebih baik kalau terus istiqamah.. Tapi sometime kita akan rasa mula rendah diri dan 'rebah' bila ada yang tak bagi sokongan atau pandang rendah pada keadaan kita sekarang. mungkin secara sengaja atau tidak. tapi hati aku rasa sedih dengan apa yang berlaku. "Ya Allah segalanya aku berserah padaMu. Kalau dia dapat lengkapkanku dengan  urusan agamaMu dan dia juga dapat lengkapkan ku dengan urusan duniaMu maka Kau permudahkan segalanya. Tapi sekiranya sebaliknya yang berlaku maka Kau palingkan kami dan jarakkan kami dalam keadaan yang baik". Apa-apa pun aku tetap akan istiqamah. 

Boleh citer tak apa aibnya??

Aib aku?? hahaha bagi aku besar. . tapi bagi yang dah biasa buat dosa korang akan rasa alahai ini je ke?? Untuk dunia akhir zaman ni korang akan kategorikan dosa kcik je. kecik mcm kuman.. Sebab masa tu Allah sayangkan aku sehingga dia jarakkan aku dengan dia. Aku bersyukur sebab Allah tunjukkan pada aku yang dia tak mampu nak lengkapkan agama aku. "Seteruk" mana pun aku dulu biar Allah je yang judje aku korang nak judge aku pun persilakan sebab aku tau aku tak perect. Tapi aku cuma nak tegaskan aku bukan manusia yang sama macam dulu. Aku dalam proses nak istiqamah untuk sentiasa baik di mata Allah. Tapi manusia akan jadi buruk di mata Allah bila dulu wat salah sekarang pun wat salah. bila dah sedar dia terus buat salah. itulah namanya manusia jahil. n_n Semoga kita semua jauh dari menjadi hamba Allah yang jahil. amin


0 comments:

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates