Followers

Pages

There was an error in this gadget

Sunday, January 20, 2013

Hadiah Allah pada hambaNya

"Jika ALLAH tak memberimu seseorang yang kamu impikan,
Semoga Dia menghadirkan seseorang yang memimpikanmu.

Bila ALLAH tak memberimu seseorang yang kamu rindukan,
Semoga Dia menghadirkan seseorang yang merindukanmu.

Bila ALLAH tak memberimu seseorang yang kamu dambakan,
Semoga Dia memberimu seseorang yang mendambakanmu.

Bila ALLAH tak menyatukanmu dengan seseorang yang kamu cintai
Semoga Dia menghadirkan seseorang yang Mencintaimu.

Yang bukan HANYA kerana apa yang ada padamu ....
tapi apa adanya dirimu !!!
Sujudkan Hati & jiwamu,,

Semoga ALLAH memberi kita yang TERBAIK
Dengan segala Kerendahan hati & ketakwaan kepadaNYA..
Kerana ..Jodohmu tak akan jauh sifat, pribadinya sepertimu "
 
 
Acap kali aku baca ayat ini..ia membuatkan aku terdetik besar dan indah takdir Allah itu.Kita tidak pernah tau apa yang tersurat dan tersirat. Kadang kala kita hanya tau menyalahkan takdir namun kita tak pernah membenarkan hati kita untuk bermuhasabah. Apa yang pasti Allah dah sediakan kita yang terbaik untuk kita berdiri di atas muka bumi ini.

Tatkala aku perhatikan ungkapan ayat ini aku dapat rasakan Allah sentiasa sayang aku. Ayat ini mengingatkan aku tentang seseorang. Suatu masa dahulu Allah jauhkan jodoh antara kami. Semuanya ada hikmah. Pada awalnya hubungan kami terbina kuat dengan istikharah akhirnya terlerai bila Allah bukakan perkara yang tersirat dari dirinya. Tatkala sedih menyelubungi akhirnya aku dapat jawapan. Aku dekatkan diri aku pada Dia..Aku bermuhasabah dan aku yakin Allah hendak memberikan aku hadiah yang lebih baik.Ini kerana  dia mampu melengkapkan aku dengan urusan dunia.. namun dia tidak mampu melengkapkan aku dengan agamaNya. Masakan tidak dia banyak heret aku ke jalan yang aku alpa denganNya. Tapi aku tak salahkan dia..Diri aku yang salah sebab tak cukup iman di dada.
 
Kehebatan cinta ni mampu menjerat manusia. Akhirnya aku letakkan urusan cinta aku pada Allah. Aku biarkan cinta itu berjalan dengan sendiri. Sangat indah. Hanya bersederhana kerana jodoh itu telah disusun cantik di mata Allah. Tak perlu kita nak gapai dengan harapan tinggi walhal bila tak tercapai kita terus rebah dan susah untuk bangkit. Yakinlah pada jodoh kita bila kita sudah memilikinya secara halal.
 
Kepada hamba Allah yang di luar sana..hayati bait ayat ini. Jangan menganggap kehilangan orang yang kita sayang yang belum sah dan halal adalah pengakhiran hidup kita. 

ALLAH THANKS SAYANG KAT AKU

GAMBAR CURI

"Jodohmu tak akan jauh sifat, pribadinya sepertimu" perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan sebaliknya. Bila Allah nak uji hambaNya Dia akan uji tetapi ujianNya itu tidak lebih dari tahap kemampuan hambaNya untuk menerima. Sekadar menguji tahap iman hambaNya.

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates