Followers

Pages

Thursday, August 6, 2009

AKu Takut..

Hari ini Jumaat bersamaan 7 Ogos 09. Empat hari lepas aku mengambil keputusan untuk pulang ke kampung. Ini kerana kuliah Reka bentuk berarahan dan U2 kuliah rekacipta dibatalkan. Keseronokan dan ketidaksabaran aku untuk pulang ke kampung halaman menjadi hambar apabila selama dua hari aku dirundum perasaan berat hati. Aku tidak tahu kenapa perasaan ini ada. Aku telah menalifon ibuku dirumah untuk pulang ke kampung. Dan mungkin banyak barang yang ibuku dah beli sebagai preparation awal untuk menyambut kepulangan aku dan kakak ku serentak. Banyak juga kerja akan tertangguh sekiranya aku mengambil keputusan untuk pulang ke rumah. Tetapi bagi aku perasaan keluarga adalah yang paling penting untuk dijaga.

Kenapa mesti aku takut dengan perasaan ini? Untuk pengetahuan perasaan ini yang bermain di hatiku sebelum kejadian ragut menimpa aku. Sebelum kejadian, hati ini terlalu berat untuk pulang ke kampung. Sehinggalah aku cekalkan hati untuk pulang juga ke kampung. Tetapi malang yang menimpa sewaktu aku balik semula ke UKM.

Tapi itu peristiwa yang sudah berlalu dan membawa 1000 perasaan berhati-hati dan perasaan hambar. Tapi sebenarnya nak ikutkan kematian itu ada dimana-mana, begitu juga dengan sebarang ujian daripada Allah untuk hambanya. Kita tidak boleh mengelak untuk berhadapan dengan ujian. Aku akan cuba untuk pulang ke kampung. Doakan aku selamat untuk pergi dan balik. Wassalam

0 comments:

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates