Followers

Pages

There was an error in this gadget

Friday, January 8, 2010

Menyakitkan ke kejujuran itu..


Terasa hati ini ingin meluahkan sesuatu dalam blog ini. Tentang masalah hati yang aku sendiri tidak tahu siapa yang paling merasakan sakitnya. Samaada hati yang tahu tentang kejujuran atau hati yang sukar menerima putusnya tali silahturahim.

Sukar untuk memahami hati seorang lelaki. Mereka meletakkan perempuan seperti permaisuri dalam diri mereka. Perlukah wujudnya istilah "Kau permaisuri hatiku". Kalau rasa cinta itu menyakitkan jauhkan dirimu dari mendekatinya. Kalau sekadar ingin merasa erti cinta jadikan dia suatu pengalaman untuk dirimu.. Selama ini aku sentiasa menjauhinya atas alasan ingin blajar bersungguh-sungguh dan mencari kerjaya yang terbaik untuk keluarga ku. Pada hal disebalik hati ini merasakan lelaki ini tidak adil, jahat, dan sebagainya. Baru lah aku tahu lelaki ini tak semuanya sama.

Tiba-tiba cinta tiga segi pula yang Allah cuba uji hati hambanya. Untuk melihat kekuatan dan kemampuan menghadapi ujian yang mungkin mudah untuk kaum hawa yang lain menghadapinya. Mungkin jawapan semua ada berdasarkan apa yang telah berada di TV dan sebagainya. Tapi hati lain-lain.

Aku ingin kembali pada jalan dahulu jauh dari erti cinta. Membawa diri ke alam persahabatan yang lebih menjamin hati untuk bahagia. Tapi hari-hari itu tidak akan kembali dan putaran masa yang mematangkan kehidupan kita. Kalau awak ada baca blog ini apa pun yang berlaku saya sentiasa menganggap awak kawan baik saya. Saya minta maaf kalau kejujuran saya ini membuatkan awak sakit. Awak juga sentiasa menasihati saya kalau nak bercinta letakkan Allah pertama dalam jiwa kita. Kalau apa-apa berlaku tidaklah merasa sakit.

Wassalam

0 comments:

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates