Followers

Pages

There was an error in this gadget

Monday, July 27, 2009

Maklum Balas

Tempoh hari aku ada mengutuskan blog bertajuk "Tikam belakang". Pasti ramai yang dah tahu terutama sahabat-sahabat aku yang terdekat. Agak menarik kerana tajuk blog tersebut menerima maklum balas bukan melalui komen yang dipostkan oleh pembaca tetapi melalui mulut ke mulut. Ada yang ingin tahu siapa yang dimaksudkan dengan menikam belakang. Tapi untuk makluman pembaca blog aku tidak akan sesekali memberitahu siapa yang aku maksudkan disebalik blog "tikam belakang" yang aku postkan. Termasuk kawan baik aku sekalipun. Biar ia menjadi rahsia antara aku dan Allah. Biar kecewa aku antara aku dan hati aku.
Ada maklum balas yang aku terima bahawa sesiapa yang membaca post blog ini pasti akan terasa dengan isi kandungannya. Aku tidak tahu samaada itu respon positif atau negatif. Bagi aku kalau ia adalah respon positif bermaksud aku berjaya membawa pembaca blog tersebut memuhasabah diri mereka walaupun untuk seketika. Tetapi kalau nak dilihat dari sudut negatif pula aku telah membuatkan mereka kecewa dengan aku kerana mereka pasti meyangka bahawa post blog yang aku utuskan adalah untuk mereka. Tidak dinafikan kebanyakan manusia mempunyai sifat "tikam belakang".
Apa pun aku harap blog ini bukanlah membawa kepada salah faham samaada antara pembaca yang aku kenali atau sebaliknya. Post ini sekadar untuk aku luahkan perasaan aku.

~Terima Kasih Kerana Sudi Membaca~

1 comments:

Muhammad Hafizan bin Abd Hamid said...

slm ziarah..
smg kita semua sentiasa tergolong dlm golongan org yang sentiasa memberi manfaat kpd org lain..amin

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates