Followers

Pages

There was an error in this gadget

Friday, June 22, 2012

Jangan bersangka buruk

Hari ini antara percaya dan tidak..aku rasa aku dah sedar yang aku terlalu bersangka buruk dengan orang yang baik sangat kat aku..

Jadi aku buat keputusan untuk turunkan ego aku dengan menghubungi dia..aku rsa dah malas nak bermonolog dalam hati tentang diri dia..akhirnya aku dapat jawapan yang aku tak pernah sangka selama ni...

" Awak saya tak nak hubungi awak sebab saya rasa ada kemaksiatan yang akan timbul. Melalui suara. Saya tengok awak yang banyak bawa saya jalan kemaksiatan jadi saya kene cegah.. lagipun awak belum sah jadi isteri saya" dengar je ayat aku bawak kemaksiatan pada dia aku dah mula rasa lain..yer laa aku cuma nak dia ambik berat kat aku..

"Lagipun saya bz. awak kene memahami keadaan saya. kalo saya tak kerja saya nak dapat duit kat mana.lagi satu sy memang mendiamkan diri.. sebab saya nak awak pk apa kesalahan awak." dia teruskan perbualan dan bla..bla..blaa...

Tapi yang paling menguja aku bila dia kata dia tak nak terus berhubung sebab akan timbulkan maksiat...mak aiii adakah aku orang bertuah tu...awkk saya minta maaf sebab terlalu bersangka buruk pada awak masa saya post kat blog yang lepas..arghhh jahatnya..adakah aku layak dapat dia ni..

Hurmm kene istikharah...(^_^)

Yahhh lagi satu aku rasa dah mula nak terima dia seadanya..dan aku kene berubah..almaklum aku anak kedua..kalo baca horoskop pun memang kene ngan batang hidung aku..anak kedua adalah degil, tukar keputusan last minutes, banyak lagi laa..

Hurmm tapi adakah dia akan terima aku yang degil ni. kene rujuk kat Allah ni..

Ya Allah aku percaya pada jodohMu. Sesungguhnya Kau maha Mengetahui tentang baik dan buruk ttng yang ada pada diri hambaMu.. Ya Allah aku sentiasa mohon pada Mu agar kau kurniakan jodoh yang terbaik didunia dan akhirat..aminn

0 comments:

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates