Followers

Pages

There was an error in this gadget

Friday, March 19, 2010

Kucing yang teraniaya..

Kadang kala ini lah yang terjadi pada kita. Bukan salah kita tetapi kita dituduh tanpa usul periksa. Marilah kita hayati kisah kucing yang teraniaya.



Di suatu petang yg nyaman....sedang saya syok2 tidor terasa ada sesuatu melompat atas kepala saya.. ish mula lah rase terganggu lak tdo ni. Mimpi hari ni tgh makan ikan tenggiri bakar...kacaulahh


kendian, benda tu bergerak ke badan..ish berani betul laa benda ni..nak makan ikan tenggiri dalam mimpi pun susah..tapi takper kener tdo gak untuk menikmati makanan sedap..


rasa cam kena patuk kat perut..... tenggiri beracun ker...adoii...takkan kutu kot?



bila toleh.... rupenyer si ijou, burung tecik yg tuan saya baru beli semlm..eiii geramnya ijou ni..ganggu tul laaa saya nak tdo


saya suruh ijou gi main jauh2, saya xmau kawan ngan dia....lagipun saya ngantuk giler ni ..tak tahan..almaklum letih sangat semalam main ngan umi


tapi dia xmau, and masih patuk2 saya . Adoii kepala rase macam nak pecah jer..ni yang buat saya hangin ni. tapi takper kata tuan saya sabar separuh daripada Iman...huhuhu



Pastu tetibe ijou naik atas bdn saya, berat gak si ijou ni. Ingat saya alat penimbang ker.."ijou turun laaa..main jauh2 ley tak !!".


tak lama kemudian, saya dengor dia tgh patuk benda lain lak... rupanye mengerjakan hp tuan saya. Ini tak ley jadi. kener selamatkan hp tuan saya.


saya pun jerit "Oi!rosak nanti, tuan marah lah". saya halau dia dari mendekati hp tuan saya..pehh degil jugak si ijou ni. makin dihalau makin melawan..tak padan dengan kecik dia. Ini tak ley jadi...



dia melawan lg lak tu. Berani betul ijou ni. saya ada batas kesabaran jugak..ni wat saya bertambah hangin..dia tak tgk lagi kehebatan saya

Disebabkan dia kecik saya cuma luku dia jer .. masa saya nak luku kepala dia sedas, tuan saya lalu lak..ish mesti tuan saya salah faham ngan apa yang terjadi..

akibatnye saya dihukum tanpa dipanggil utk membela diri. Si ijou pula sibuk dek mengejek saya dari atas penjara. Ijou kata "tu laa tadi ajak main tak moh kan dah kener"..


oh.... di manakah keadilan? bukan saya yg wat tuan~~ hahahahahahahaha
Comel tak lakonan mantap kucing kecik ngan ijou ni..selamat membaca

5 comments:

Anonymous said...

hahhaha..x mane2 la ko cri gmbo2 2...haram tul...

Noor Hafizah said...

hehehe...yang pasti kucing tu comei..tu yang try wat skrip tuk pelakon2 baru yang mantap tue...keh3

etuza said...

Kreatifnya cerita ni..alala..kity lala pula ya kena kurung..hahaha! lawak beb!

deeya_shouranlee said...

suker2x... best + comey.. hahaha...

mcff said...

Hehehe

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates