Followers

Pages

There was an error in this gadget

Monday, June 1, 2009

KL oh Kl

Kuala lumpur...
sebuah bandaraya yang ku sangka maju
banyak memberikan manusia rezeki hidup. Aku kagum
Tapi makin aku fikir makin keliru aku dibuatnya.
Mana tidaknya aku diberi nasihat jangan percaya manusia KL.

Agak memeranjatkan
kenyataan tu seolah-olah menyatakan bahawa KL tiada hati lg
Semua hati mereka dah hitam ke?
Atau hitamnya adalah milik segelintir manusia sahaja?
Katanya nak carik manusia KL yang baik hati 1 dalam 10 pun susah nak dapat.
Percaya atau tidak aku pernah dimarahi
kerana menumpang manusia KL
yang aku tak kenali
untuk sampai ke tempat kerja.

Manusia KL...
Aku kerja pun dekat KL. Setakat ni aku hanya berjumpa
manusia KL yang baik.
Tak tahu laaa kalau hanya luaran atau kerana atas nama etika
walau apa pun aku harap manusia KL
bukanlah seperti yang diwar-warkan tue.

Macam mana nak letakkan kepercayaan pada manusia KL
Adakah sekadar 50 atau kurang daripada 50
atau lebih daripada 50
atau 100 atau atasnya????

pertanyaan demi pertanyaan
Hanya aku yang mampu jawab
sbb aku yang sedang alaminya dan
aku yang sedang hadapi manusia KL selama 2 bulan

Adilkah judge manusia Kl
untuk 2 bulan
atau lebih daripada 2 bulan atau
kurang daripada 2 bulan

Antara percaya atau tidak
aku sedang berhadapan dengan penipuan daripada manusia KL
Ketamakan
kesombongan
ego tinggi
tiada simpati
keyakinan yang terlalu tinggi
pentingkan diri dan sebagainya

Cukupkah bukti yang diberi??
semua nie daripada pengalaman aku yang hidup di duniA KL
bersama manusia KL..



0 comments:

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates