Followers

Pages

There was an error in this gadget

Monday, March 2, 2009

Bercinta lain berkahwin lain..apa nie?

Hari ini 3.3.2009 (Selasa) sibuk menceritakan tentang kadar cerai yang bertambah dari sehari-ke sehari..kes cerai mencecah 75299. Satu angka yang sangat memalukan. Semua nie gara-gara cinta monyet. Ini yang aku dengar salah satunya di radio Hot.fm. Cinta yang dibina dengan tulus akhirnya tumpas dengan lafaz talak. Tu yang bak kata orang bercinta lain berkahwin lain..So mana pergi janji sebelum berkahwin..

Cerita tentang diri aku pula..mind aku dah sememangnya telah disetkan bahawa lelaki takderr yang jujur. Semuanya sama..susah nak ubah mindset aku nie. Semuanya mungkin sebab pengaruh sekitar aku yang sering menyatakan dan memburukkan tentang lelaki. Ada yang kata lelaki nie kahwin atas dasar nafsu..macammacam lagi laa..Dan aku lebih percayakan sekitar aku..Kalau ada yang baik mungkin 1 dalam seribu..Tapi apa-apa pun aku tak nafikan hidup makhluk Allah nie semuanya berpasangan...

Takperlaa mungkin mak bapa aku boleh tentukan apa yang terbaik untuk aku...aku letakkan pilihan hidup aku di tangan ibu bapa aku.. so jodoh di tgn tuhan...

arghhh dah terlambat nak g kelas...

6 comments:

Shahrul Hafizi said...

setuju

kapel=dekatkn dgn zina
dekatkn dgn zina=haram
haram=dosa besar

oleh itu,
kapel=dosa besar

:)

Anonymous said...

wei cik adik, x smua laki cm tu, ad lg yg jjur n baik..trylah ubh mindset ko tu...
insyaAllah kalu ko baik, psngn ko pn akn baik...
hehehe..
gud luck fieza

hafizah said...

aku setuju dengan sahabat ku Shahrul Hafizi...hehehe mmng betul kapel tu mendekatkan kita dengan zina..bila dah macam tue hubungan tak berkat dan berlakulah perpecahan pasangan betul tak??

MMng tak nafi ada lelaki yang baik...tapi susah nak carik..satu dalam seribu..hehehe..betul tak?? kalo ada pun tu yang pura2 baik lps kahwin berubah laa dia...hahaha

Shahrul Hafizi said...

terima kasih krn sudi mpersetujui pndpt sy wahai sahabati

dn sy juga brsetuju dgn pndpt sahabati
sy ckp bkn sekadar ckp
tp brdsrkn pglmn2 dn keadaan sekeliling sy

xdinafikn rmai lelaki skrg
mmpergunakn perempuan utk kepentingan sndri (nafsu, wang, harta dsbg)

tetapi xdinafikn juga
masih ada segelintir lelaki2
yg soleh
cuma siapa? mana?

Wau ALLAH hu alam

insyaALLAH
ad jodoh yg baik
sahabati akn brtemu dgn lelaki soleh~

hafizah said...

InsyaAllah...sesungguhnya al-Quran pun dah menjelaskan perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik..i hope u too laa shahrul..moga ko dapat teman hidup yang baik..aku rasa jodoh aku lama lagi..sebab sekarang ni fikir belajar..semua ni for my parent..siapa yang tak sayang parent..

Shahrul Hafizi said...

a ah
lelaki baik:perempuan baik
dan sebaliknya

he3
mana anti tahu lmbt lg?
ntah2 hbis2 grad
ad org hntar rombongan meminang :P

yerrr
belajar sungguh2 (niat ibadah)
insyaALLAH
brjaya dunia akhirat :)

marilah kita sama2
mmbalas jasa ke2-2 ibu dn ayah kita~

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates