Followers

Pages

There was an error in this gadget

Monday, June 30, 2014

perginya bububui..my litle cute cat in my heart

Assalamualaikum..

Di bulan Ramadhan ni aku nukilkan sebuah kisah dari hati tentang kucingku Bububui yg telah pergi menemui pnciptaNya. Semoga Bububui tenang disana

Pemergiannya mendatangkan rasa duka dan kecewa pada aku. Duka sepenuh hati..aku tak pernah merasai kehilangan sebegini..tatkala pulang ke kampung halaman..mesti bububui ada menemani di ruang depan rumah..tatkala dlm prjalanan pulang juga nama dia yg tersemat kemas dalam hati yg terus memerus mengukir senyun tanpa sebab. Bububui la yg mnyebabkan hati tidak sabar menemui kampung hlaman..melihat kecomelannya yang tak pernah pudar dari pandangan..

Tapi kuasa Allah mengatasi segalanya..tatkala itulah Dia menguji aku dengan mengambil apa yg aku sayang.
Ukiran senyuman tak mampu nak bertahan lama. hanya kenangan menjadi peneman air mata.

Bila pulang ke kmpung trbayang raut wajah dia. sehingga air mata jatuh mengalir dan terus mengalir. tatkala memandang ke satu sudut menharapkan jelmaannya tapi tiada..Ya Allah Kau sahaja yg tahu betapa aku sedih dengan pemergiannya.

Hanya emak yg memahami perasaan aku.. hanya emak yg mampu berikan kata semangat..hanya emak yg faham sedihnya aku..hanya emak yg dapat tahan air mata daripada terus gugur..

Bububui tenanglah kau disana. Andai aku mati satu hari nanti Ya Allah kau himpunkanlah aku bersama kucing2 ku yg telah pergi menemuiMu dahulu.. hidupkanlah aku dibawah tapak rahmat syurgaMu

Ya Allah aku sygkn kucing2 ku..hanya Kau yg tahu isi hati aku...semoga Kau pelihara kucing2 di seluruh dunia

0 comments:

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates