Followers

Pages

There was an error in this gadget

Monday, September 8, 2014

Kucing Jalanan

Salam..
Lama sudah aku menyepi..banyak perkara yg hendak diuruskan dengan kudrat selepas kahwin ni..Tujuan nak singgah blog ni adalah untuk meluahkan rasa kasih sayang aku tentang kucing..juga rasa terkilan tentang seseorang

Dulu hidup aku penuh ngan kucing..kadang jumpa stray cat aku main bawak je balik umah..kakak yang paling marah tapi aku kenal dia..lama2 dia diam dan sayang kat kucing..mak aku pun hati kucing macam aku..what ever pun kesimpulannya mereka tak marah la bila aku bawak balik sebab taik n kencing dia memang aku tanggung semuanya..cuma makan mak aku yang akan bagi..

kalau dulu kucing semua dalam rumah..kira rumah aku dah bau syurga taik.. bila ada taik kucing memang aku tau siapa yang poo dan pee..hahaha kucing aku tak boleh nak temberang or tipu aku..Hari raya la yang paling menyeksakan..hahaha kena basuh satu rumah sebab perabut dia dah melekat dengan bau poo dan pee mereka..aku memang tak sampai hati tengok kucing kat luar rumah..almaklum banyak nyamuk kat luar..siapa yang nak tolong halau nyamuk..Aku tanam niat aku untuk bina rumah kucing..bila aku dah kaya aku akan buat rumah kucing yang besar supaya mereka bebas..aku tak suka kurung kucing..sebab aku tau mereka akan rasa rimas dan tidak bebas....

Kalau kucing mati pulak memang aku susah nak berhenti nangis..dah macam budak-budak..bila makan teringat bila balik kerja teringat even sekarang ni aku kat KL pun aku akan teringat pastu mulalah kuar air mata..Kadang bila berada di jalan raya aku sanggup kutip bangkai kucing even tengah malam sekalipun..walaupun kenderaan banyak aku sanggup suh kenderaan tu berhenti..korang tau drive je..tolong ambik korang malas...yang korang fikir "alaa dah mati..binatang je pun"..bangkai anjing pun aku sanggup kutip dan kalau aku tak dapat kutip hati aku akan rasa susah dan terngiang2..bukan aku nak riak..sekadar nk cerita bahawa aku tak sampai hati tgk kucing kena gilis banyak kali sampai lenyek..Allah..aku rasa macam nk bakar je kereta yg menggilisnya..tapi siapa aku nak salahkan kereta..kebanyakan kucing semua main melintas je kan..dan kebanyakan manusia hanya tahu melenyek je..

bab makan pulak..bila aku kat kedai makan..aku sanggup order ikan goreng walhal ada makanan yang lagi best. Tujuan dia bukan apa supaya senang aku nak gaulkan nasi ngan ikan bagi kat kucing..tapi dalam hati mencaci gak..memang bodoh manusia yang buang kucing..arghhh..kadang diorang pisahkan anak dengan ibu..anak diorang dibuang ibu diorang diambik..dah terngiang2 anak2 kucing..mengiow minta ihsan..tapi bila rumah semakin jauh aku hanya mampu memberi..tapi tak mampu mengutip sehinggalah aku bertekad sekiranya ada rumah sendiri aku akan bawak kucing2 yang aku jumpa balik
 
Tp rupanya hujan ditengahri..semua hasrat jadi lebur bila ada seorang lelaki dalam hidup ini yg kurang menyukai kucing..bila aku sentuh mulalah matanya memandang kurang enak..alasannya bakteria dan kuman..Allah masih belum memberi kurniaan zuriat dan dia menjadikan bulu kucing sebagai factor..Aku hanya diam je..sejak itu aku hanya mampu memandang..memberi makan pun aku jadi kurang berani..apatah lagi menyentuh..kalau nak sentuh kena sorok2...aduhai suami..satu je yang dia masih kurang memahami aku..
 
Hmm wahai lelaki itu kalaulah kau tahu hasrat aku ni..aku harap sangat kau tidak menghalang..Aku kasih kan kucing-kucing..biar manapun manusia jahannam membunuh mereka..aku tetap merasakan itu sudah ajal mereka. Tetapi izinkan aku memberi perlindungan kepada mereka dengan duit aku sendiri..cukup sekadar kau mengizinkan dan itulah yang terbaik kerana ini bermaksud kau sangat memahami aku.
 
Wahai kucing-kucing diluar aku tahu kau hidup merana kerana mereka hanya memandangmu setengah mata je..Tapi jangan risau berusahalah mencari makan agar kau boleh tetap meneruskan hidup gelandangan..mereka yang membuat sial dengan kau..kau tuntutlah diakhirat kelak..Allah sayangkan kamu..Muhammad pun sayang kamu..
 
wassalam



0 comments:

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates