Followers

Pages

Tuesday, June 19, 2012

Maaf saya tolak pinangan kamu..

Perkenalan kami bermula di Tagged..agak bertuah juga rasanya bila berjumpa dengan seorang lelaki yang ada kekuatan agamanya, kaya pula tu..ada kete besar..tapi dalam hati selalu fikir..

"Takkan lelaki sebaik ini jodoh aku"..hmmm..almaklum diri ini bukan bagus sangat..

Ingat lagi perkenalan kami bertarikh 15.3.2012..niat dia taknak berkawan tapi nak jadikan aku sebagai isterinya.. latar belakang keluarganya agak baik dan sempurna..tapi aku minta 3 bulan untuk mengenalinya dan akan memberikan jawapan pada 15.6.2012..baru 2 bulan kenal dia dh jadi lain.. lama kelamaan dia jadi macam chips more sekejap ada sekejap takder. kadang seminggu baru mesej..


" Maaf bizi ada ceramah.. nnti malam saya call"..ni baru mesej. Tunggu time malam telefon tak berbunyi.. Call dah jarang sangat..kalau dulu selalu call tanya khabar, "dah makan ke lum".n selalu tanya "hari ni macam ner?"..

Yang penting cara dia menyelesaikan masalah agak kurang profesional..dia lebih suka mendiamkan diri..bagi aku mendiamkan diri bukan benda yang boleh selesaikan masalah..bila ada salah faham aku call balik langsung dia tak nak angkat..hmm..

Sebab lain juga bila difikir balik kerana kebizian dia.. membuatkan aku terpinggir..takut nanti kerana kesibukan urusan kerja dia membuatkan aku hidup keseorangan macam janda anak dua..huh tak patut aku fikir yang bukan-bukan..

Jodoh kan dah ditetapkan..Hmm aku tidak mencari lelaki yang ada rupa..aku juga tidak mencari lelaki yang kaya. senang kata taste aku sederhana je..tiba-tiba Allah pertemukan aku pakej yang lengap..kaya, dan ada kekuata agama,.

Akhirnya aku mengerti bahawa kekayaan bukan membawa kita kepada kebahagiaan..rupa pula bukan hingga akhir hayat..dan agama?? nak carik jodo kene tengok pada agama..tapi bagi aku cukuplah lelaki itu tidak pernah meninggalkan yang wajib..

Awak.. kalo awak baca blog ini saya minta maaf..saya tolak awak bukan kerana awak kurang hensem tetapi kerana awak terlalu bizi hingga lupa orang yang sayang kat awak dulu..saya dah jatuh hati pada awak..tetapi hati saya semakin jauh bila awak jadi chips more..mungkin kerana kerja Engineer sentiasa sibuk.. tetapi takkan tak bole luangkan 2 minit masa awak daripada 24 jam untuk mesej saya n bagitau kenapa awak diam..atleast awak balas mesej saya coz saya bimbangkan awak..

Saya juga minta maaf sebab ego saya terlalu tinggi untuk menghubungi awak..saya yakin Allah nak renggangkan kita sebab nak berikan laluan pada saya untuk mengajar saya tentang hidup dunia ni..dan Allah nak bagi awak laluan untuk bertemu dengan perempuan yang lebih baik dari saya..

Thanks Allah..saya sayang sangat kat Allah..thanks bagi kekuatan (^_^)

4 comments:

mcf2145 said...

B'ulang kali bc bru rse nk komen bole?




" Ya ALLAH,
Jika sahabatku ini bsedih,
Sandarkan hatinya padamu,
Jika jiwanya gundah,
Tautkanlah pada kasihmu,
Jika kalbunya
mula meresah,
Ikatkanlah dgn keyakinanmu,
Moga dia tahu yg dia punya pemberi dan penyelesai masalah yg agung... Tenangkanlah akalnya dlm mengingatiMu"


"Kekuatan kita adalah hak mutlak Allah, kita memang takkan punya daya, melainkan dengan izin-Nya. Andai saat ini kekuatan kita hilang, maka pohonlah kepada Pemilik Kekuatan. Mintalah kepada Raja Yang Tak Pernah Lemah, mintalah.. "Ya Allah, aku lemah tak berdaya pada detik ini, izinkanlah aku meminjam secebis dari kekuatan-Mu, agar aku tegar mendepani ujian hidup ini."


Teruskn prjuangn sahabatku!
Allah tramt2 mnyayngimu.. Jgn hilang kyakinanmu itu..

"Maka,sesungguhnya b'sama kesulitan ade kemudahan..Sesungguhnya b'sama kesulitan ade kemudahan". (al-insyirah : 5&6 )

Noor Hafizah said...

huhu sy baru baca komen awk yg ni..ermm bila sy baca balik sy rasa "ehh ni aat aku ke?? jiwang gle.." hahaha..takpe dh berlalu kami pun dh putus cara baik kot..hahaha tq sntiasa doakan sy...

mcf said...

awak nmpk ja ganaih..dlm hati sapa taw?kekekekeekekee

Noor Hafizah said...

hahaha awk asik kata sy ganaih...mana awk tau..?? sy tak ganaih laa..sy lembut ckit la hehehe

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates