Followers

Pages

Thursday, January 20, 2011

Tak tahu masa depan

Bila kita dah tak tahu tentang masa depan..so bila peluang depan mata dah ada..apa yang harus dilakukan.??.peluang baik itu datang serentak dua kali. Ramai yang kata buat istikharah dan minta pendapat family..
Inilah yang ingin dikisahkan pada hari ini. Keputusan Kursus Perguruan Lepasan Ijazah (KPLI) dah keluar pada hari isnin yang lepas. Memang tak disangka saya antara 4000 orang yang terpilih untuk menyertai kursus perguruan ini. Tapi dalam masa yang sama saya dah menjalani kegiatan sebagai seorang pelajar Master selama sebulan di UKM.
Akhirnya keputusan dan sepakat diambil apabila ibu menyuruh untuk mencari pengalaman bekerja. Walaupun ayah beriya menyuruh saya menghabiskan pengajian Master tetapi akhirnya ayah terima keputusan ini. Pendapat keluarga adalah yang paling utama untuk diambil kira. Tidak lupa juga saya gunakan pendapat dan pandangan sahabat2. Mereka mencadangkan untuk menangguh pengajian Master kemudian menyambung semula selepas tamat kursus KPLI.
Walaupun minat untuk mengajar itu kurang tapi saya akan cuba pupuk sedikit demi sedikit dalam diri saya. Saya cuba berniat untuk mendapatkan petunjuk Allah melalui mimpi (Ketika ini berlaku keuzuran). Akhirnya saya mendapat petunjuk. Alhamdulillah segalanya dipermudahkan Allah.. Bagi saya sekiranya ada rezeki Allah disesuatu tempat maka Allah akan permudahkan jalan menuju rezekiNya itu..

0 comments:

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates