Followers

Pages

Thursday, July 2, 2009

Kesungguhan "dia" membantu Islam

Esok hari terakhir untuk aku menyumbang tenaga pada PPIM. Hari ini aku bekerja tetapi sekadar mengisi sisa-sisa jam aku dengan melayari blog dan website mencari info-info terbaru. Tiba-tiba seorang kakak datang ke PPIM dan ingin mengetahui tentang produk-produk keluaran Islam. Dia ingin membantu pengusaha-pengusaha Islam serta pengguna Islam. Menurut kakak tersebut atau lebih dikenali dengan kak Suhaila, dia menyatakan strategi yang digunakan oleh orang Cina bijak menyebab pasaran mereka lebih terbuka. Kak Suhaila telah banyak menghadiri TC Halal Food Industries dan menurutnya kebanyakan pengusaha terdiri daripada pengusaha Cina yang telah mendapat logo halal daripada JAKIM. Tapi adakah kandungan makanan itu seratus peratus dijamin. Menurutnya kebanyakan bahan mentah diperolehi daripada negara-negara Eropah menyebabkan produk yang dijual itu adalah dengan harga yang agak mahal.

Kak Suhaila cuba sedaya upaya untuk membantu pengusaha Islam dalam memasarkan produknya terutama bahan mentah. Kandungan yang diyakini dan halal yang tidak diragui. Ini hasrat yang cuba untuk dicapai. Aku cuba membantu niat baik kak Suhaila dengan menyarankan untuk pergi ke Sembang-sembang Cafe PPIM yang mana banyak memasarkan produk-produk Islam..

Akhirnya sahabatku sarankan agar dia cuba merujuk pada Dato' Nadzim Johan, Setiausaha Kerja PPIM bagi merialisasikan impian murninya itu. Kepada semua pengusaha Islam yang berminat untuk mendapatkan sumber bahan mentah yang diyakini bagi produk makanan silalah merujuk pada saya. InsyaAllah saya akan cuba menghubungkan anda dengan beliau atau anda bolehlah menghantar email kepada beliau di alamat: candle97@hotmail.com

0 comments:

My ShoutOut

Template by:
Free Blog Templates